perjantai 30. syyskuuta 2016

Testissä L'Oréalin Pure Clay savinaamiot

Ja taas sitä ollaan käyty naamiopurkeilla. Tällä kertaa naamioiduttiin L'Oréalin uusilla 
Pure Clay savinaamioilla, joita on saatavilla kolmessa erilaisessa muodossa.


Multi-masking on viimeisimpiä trendejä kasvonaamioiden maailmassa :)


Kaikki 3 savinaamiota sisältävät kolmea erilaista savilajiketta. Kaoliini on ehkä se tutuin monelle. Sitä löytää usein rasvoittuvalle iholle suunnatuista tuotteista sen tehokkaan rasvaa absorboivan ominaisuutensa vuoksi. Montmorrilloniitti on myös ominaisuuksiltaan samantyyppinen kaoliinin kanssa. Rhassoul-savi on ominaisuuksiltaan hellävaraisimpia saveja ja on myös erityisen mineraalirikas. Tykkäsin kovasti näistä kaikista savinaamioista, mutta yksi oli aivan erityisesti mieleeni :)



Glow mask on väriltään mustaa ja sisältää savien lisäksi hiiltä. Hiilellähän on myös puhdistavia vaikutuksia. Tuoksu on mieto ja sellainen raikas/puhdas. Glow mask levittyy helposti iholle. Voidemainen koostumus yllätti. Kiva tuote, ja jostain syystä tykkään suosia mustia kasvonaamioita. Se on joku psykologinen juttu taas. Musta kasvonaamio on mun mielestä jotenkin super-tehokas :D





Purify Mask oli myös koostumukseltaan voidemainen, ei sellainen tyypillinen savinaamion koostumus. Helppo levittää ja tässäkin on puhdas ja raikas tuoksu. Tässä on mukana eucalyptusta.
Ihan kiva tämäkin, mutta ehkä tämä oli se tylsin kolmesta. Ai mistä syystä? No tämä on väriltään vihreä, mitä monet muutkin savinaamiot ovat. Taas psykologisia juttuja :D




Exfo mask oli henkilökohtaisesti mun ylivoimainen suosikki. Muistuttaa koostumukseltaan ehkä eniten tyypillistä savinaamiota. Tuoksultaan tämä poikkeaa tyystin kahdesta edellä mainitusta. Tämä tuoksuu kardemummalta! Tulee siis mieleen vähän pullataikina :D Mielleyhtymä uunituoreeseen pullaan ei voi koskaan olla huono, eihän? Tässä on mukana ihoa kirkastavaa punalevää.


Syy miksi tämä nousi suosikiksi, on se, että tähän on lisätty kuoriva ominaisuus. Exfo maskissa on mukana mekaanisesti kuorivia rakeita, kuten nimikin jo ehkä antaa olettaa. Kuorivalla ominaisuudella varustettu savinaamio vetoaa meikäläiseen. Ja aivan erityisen hyvä juttu tässä naamiossa on, että kuorivana partikkelina ei ole käytetty mikromuoveja. Kuorinnan tässä suorittaa aprikoosinkivijauhe. Mikromuovien välttely on mulle nykyään tosi tärkeä juttu. Haluan omalta osaltani kuormittaa luontoa mahdollisimman vähän. Toivottavasti mikromuoveista luovuttaisiin kosmetiikassa kokonaan.




Koin nämä kaikki kolme naamioita oikein toimiviksi. Levittyvät iisisti eikä pois huuhdeltaessakaan tarvinnut hinkata ihoa väkivalloin. Nämä eivät ainakaan omaa ihoani tuntuneet kuivattavan. Lopputuloksena oli kirkas ja syväpuhtaan tuntuinen iho. Suosikiksi noussut Exfo mask tuntui tekevän ihan erityisen sileää tulosta. Naamiopurkissa on tavaraa 50ml ja siitä luvataan riittävän vähintään 10 käyttökertaan. Suositushinta on 9,90€.





Tuotteet pr-näytteitä.


Oletteteko jo kokeilleet L'Oréalin Pure Clay savinaamioita? Vaikuttavatko kiinnostavilta? Entä käsite multi-masking, hölmö juttu vai hauska juttu?

14 kommenttia:

  1. Minusta multimasking vaikuttaa äkkiseltään lähinnä markkinointikikalta, mutta en ole lähemmin perehtynyt asiaan, joten en osaa sanoa onko siinä itua. En itse kyllä näillä näkymin taida rynnätä ostamaan L'Orealin uutuuksia, mutta pienimuotoisesti tietysti voi omilla jo olemassa olevilla naamioillaan harjoitella:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä osiltaan takana on markkinointikikka. Mutta toisaalta on mun mielestä hyvin loogista levittää esim kuiville alueille kosteusnaamio ja rasvoittuvalle t-alueelle jokin puhdistava savinaamio :)3 erilaista naamiota on kyllä jo melkoista hifistelyä. Ehkä multi-masking on suunnattu juuri sellaisille kosmefriikeille ensisijaisesti :)

      Poista
    2. Ymmärrän tuon pointin. Itselläni koko nassu on yhtä ja samaa laatua,niinpä ei ole tarvetta jaotella;) Kuivakka vanheneva iho, siinä se!

      Poista
    3. No näinpä :D Ja savinaamiot ei muutenkaan ehkä ole se ideaalisin vaihtoehto kuivan ihon hoitoon :)

      Poista
  2. Hyvät kuvat oot räpsinyt! Sopisit hei L'Oréalin viralliseksi multi-masking malliksi :D Ihan hauska ideahan tuo multi-masking on, en ole ennen muilla naamioilla kokeillut. Niin olen kylläkin tehnyt, että oon saattanut levittää esim. savinaamiota vain tietyille alueille kasvoja, jotka on vaatineet syväpuhdistusta. Kosteuttavia naamioita oon taas aina levittänyt koko kasvoille. Mä olen tähän mennessä ehtinyt testaamaan näistä vain yhtä, mutta enköhän lähipäivinä testaa loputkin multi-masking-tekniikalla ;)

    PS. Mäkin välttelen kosmetiikassa noita mikromuoveja, joten tosi hyvä juttu, että tuossa kuorivassa naamiossa on käytetty aprikoosinkivijauhetta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitos :D

      Mä olen pidemmänkn aikaa vältellyt mikromuoveja, ihan maalaisjärjellä ajatellut, että niiden käyttö kuormittaa ympäristöä. Mutta kuin luin (olikohan se kesällä) artikkelin mikromuovien päätymisestä kaloihin ja sitä kautta meihin ihmisiin, niin silloin se jysähti oikein kunnolla mun päähän. Eli me kuluttajat periaatteessa kaivetaan maata jalkojemme alla syytämällä muovia vesistöihin :(

      Poista
    2. Joo, mä puhun tuosta samasta mun asiakkaillenikin! Käytän just tuota kalaesimerkkiä :D

      Poista
    3. Toi kalajuttu ihan varmasti painuu jokasen päähän :D Ja hyvä niin :D

      Poista
  3. Näitä ehdottomasti pitää joskus testata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä oli kivoja :) Multi-masking tuo extra-ylellisyyttä naamiotouhuihin :D

      Poista
  4. Mä komppaan tuota aiempaa kommentoijaa, että sopisit Lorkun naamiokasvoksi noilla kuvilla!

    Mä varmaan hermostuisin moninaamiorumbaan. Avattuja purkkeja pitkin poikin, ja siinä vaiheessa kun osa mömmöistä jo valuu silmiin, loput on vielä laittamatta :DD

    Sellaista kyllä teen, että voin käytellä eri pikanaamioita eri osissa naamaa eri arkisuihkukerroilla, mutta varsinaisen kunnon naamiohomman teen saunan yhteydessä, koska mun mielestä tehot on silloin huipussaan ja silloin on aikaa läträtä ja kuoria ja puunata...

    VastaaPoista
  5. Taidan itsekin käytellä nämä pois ihan vaan yksi kerrallaan, oon aina niin epätrendikäs :D

    Saunan yhteydessä lämpö avaa ihohuokosia, joten kyllä mäkin näkisin, että esim. savinaamiosta voi silloin saada parhaan hyödyn :)

    VastaaPoista
  6. Mulla on tuo Exfo käytössä ja olen kyllä tykännyt. Täytyy nuo kaksi muutakin ehdottomasti testata :)

    VastaaPoista

Kommentoi, kysy, utele :)