torstai 22. syyskuuta 2016

Lushin purnukoilla taas

Sain tuossa jokunen aika sitten vinkin lukijalta eräästä kasvonaamiosta. Painan aina korvan taakse lukijoiden hehkuttamia ja kehumia kosmetiikkatuotteita. Lukijan vinkkaama kasvonaamio on Lushin käsialaa. Ja koska Lush on jäänyt mua suuresti kiinnostamaan brändinä, päädyinpä siis perehtymään tarkemmin kyseiseen kasvonaamioon :)


Siinä ne taas on. Mustat, söpöt pikkupurnukat :) Mask of Magnaminty on näiden savipohjaisten kasvonaamioiden nimi. Mask of Magnamintyä on saatavilla säilöntäaineellisena mutta myös säilöntäaine-kammoisille on tarjolla säilöntäaineeton versio. Nokkelaa :) Säilöntäaineeton versio kasvonaamiosta koostuu muuten 100% luonnollisista ainesosista. Kumpainenkin maski suositellaan käytettäväksi 4 kk:n sisällä. Purkissa on tavaraa 125g ja kummallakin versiolla on hintaa 12,95€.


Naamio on koostumukseltaan semi-jämäkkää.

Säilöntäaineeton versio on hieman erinäköistä ja tuntuista koostumukseltaan.

Mask of Magnamintyn koostumuksissa on hieman eroa. Säilöntäaineeton versio on hieman "vellimäisempää" kaveriinsa verrattuna. Ja aivan kuin säilöntäaineettoman versio tuoksu oli aavistuksen pehmeämpi? Naamioiden tuoksu on muuten todella hyvä. Piparminttuinen tuoksu, mutta olen aistivinani tässä suklaantuoksua jossain taustalla. Saan tuoksusta mielleyhtymän Bravon minttu-suklaa jäätelöön, jota ei enää ole markkinoilla (nyyh).



Inceissäkin on eroa, vaikka molemmat koostuvatkin samoista aineksista. Ainekset ovat vain eri järjestyksessä. Säilöntäaineettomassa versiossa on hunaja pääraaka-aineena. Mietin tuota aluksi, että miksiköhän näin. Kunnes sen sitten tajusin, että hunajan funktio on tässä olla se luonnollinen säilöntäaine. Hunaja on sisältämänsä glukonihapon ansiosta ph-arvoltaan hapanta, joka estää bakteerien lisääntymisen. Naamiokaverinsa säilyy metyyliparabeenin voimin. Parabeeneista on kovasti kohistu viimeaikoina, että aiheuttaako syöpää vai ei. Syöpä tulee nykyään melkein pelkästä veden juonnista, siihen on tultu. Itse en parabeeneja kammoa. Entä te?

Naamioista löytyy kahta tuttua savilajiketta bentoniittia ja kaoliinia. Näissä on mukana myös jauhettua adukipapua ja iltahelokin siemeniä.



Tykästyin Mask of Magnamintyyn aivan totaalisesti. Kumpaankin versioon. Molemmat naamiot tuntuvat iholla raikkaan viileältä ja miellyttävältä. Näissä on mukana kuorivaa partikkelia, iltahelokin siemeniä maybe? Huuhteluvaiheessa ihon voi siis samalla kuoria. Partikkelit ovat sopivan rouheita herkällekin iholle, ne eivät raavi ihoa. Naamion käytön jälkeen iho tuntuu pehmeältä ja syväpuhtaalta, sekä näyttää selvästi kirkkaammalta. Allekirjoittanut on kovin kiitollinen lukijavinkistä. Tykkään, tykkään ^__^

Mun naamion valmisti Jerry ^_^


Tuotteet PR-näytteitä.


Oletteko löytäneet Lushilta helmituotteita?



13 kommenttia:

  1. En kammoa parabeeneja, enemmän harmittaa se kun parabeenien pelossa säilöntäainetrendiksi on noussut MIT, onneksi sekin ollaneen jollain tasolla kieltämässä :D Mulla kädet oireili MITiä sisältävästä saippuasta, mutta sitten olen voinut ongelmitta käyttää yhtä kasvovoidetta, jossa on ko. säilöntäainetta :P

    Mulle Lush on jäänyt vähän etäiseksi, shampoopaloja olen testaillut, samoin vartalovoidepalaa :) Tykkäsin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika jännä ilmiö käynyt tuon MITin kanssa. Luulisi olevan juuri toisinpäin, kun kasvovoide on kuitenkin iholle jätettävä ja saippua poishuuhdeltava tuote :) Mä en ole itse ainakaan vielä saanut siitä mitään oireita.

      Poista
  2. En ole koskaan käyttänyt mitään Lushin tuotetta, eikä suoraan sanottuna ole aikomustakaan;) Anteeksi moukkamaisuuteni, mutta Lushin mönjäpurkit ja kuukivenmurikat eivät houkuttele minua yhtään. Nyt se tuli sanottua. Helpotti.

    Kerran meinasin mennä Helsingin asematunnelissa sijaitsevaan Lushin myymälään, mutta käännyin äkkiä ovelta takaisin, kun vastaan tunki aivan tainnuttava tuoksujen/hajujen sekamelska, ja minulla on sentään tavallista huonompi hajuaisti. Monet näyttää tykkäävään tuotteista, ja hyvä niin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kaikki ei vetoa kaikkiin, ja se on täysin OK :D

      Mun ensikokemus Lushin tuotteista ei ollut mitenkään kovin hyvä. Kuitenkin jälkeenpäin on löytynyt hyviäkin tuotteita. Lushin Salted Coconut- käsikuorinta on ihan syntisen hyvää tavaraa ^_^

      Poista
  3. cup o´coffee on sekä mun, että miehen suosikkinaamio. Käytetty sitä varmaan jo kolme purnukallista. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äh, kuulostaa tuokin naamio hyvältä :D Kaikki kahvijutut kolahtaa aina muhun :D

      Poista
  4. Lushin naamiot ovat aivan ihania <3 Suosikikseni nostaisin ehkä tuon Don't Look At Me:n (https://blingershimmer.blogspot.fi/2016/02/naamio-jota-mieskin-suostui-kokeilemaan.html), tähän mennessä ainoa naamio, jota olen miehenkin saanut testaamaan! :D

    VastaaPoista
  5. Mahtavaa kuulla, että lukijan vinkki kelpasi! Ja hyvä että toimi, muuten olis ollut aika nolo suositus :) Mä oon huomannut, että tuo naamio pienentää mun ihohuokosia ihan näkyvästi, etenkin saunan yhteydessä käytettynä. Vaikutus näkyy vielä seuraavanakin päivänä, mikä on mulle aina ihme tavaton. Muilla naamiolla en saa samaa aikaan. Ja se näppylöiden sulaminen on kanssa hauskaa, vaikka sitten ei tartte niitä nenälaastareita :D

    Mä jotenkin ehkä jopa hiukan fanitan Lushia. Lushin tapa kerätä purkit ja putelit ja uusioida ne ja pakkauksettomat ja mikromuovittomat vaihtoehdot on mulle tärkeitä asioita, vaikken ole edes vihreä enkä minkään sortin ituhippikään :D Muovijäte on musta vaan jotenkin tosi inhaa, kun se pannahinen ei maadu. Siks tykkään, ettei mun ihon paapomiseni paski luontoa yhtään enempää ku pakko :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin koin tämän oikein toimivaksi naamioksi. Mun mielestä kaikki savinaamiot eivät ole automaattisesti hyviä. On niitä, jotka eivät tunnu tekevän oikein mitään. Ja sitten niitä, jotka tekevät selkeästi puhtaamman ja kirkkaamman näköisen ihon :)

      En ole itsekään lähelläkään "hippi-genreä", mutta yritän tehdä ekologisia valintoja parhaani mukaan. En esim. ole enää vuosikausiin ostanut muovirakeellisia kuorina-aineita. Nuo kyseiset mikromuovit päätyvät vesistöihin ja sitä kautta esim. kaloihin. Ja lopulta ne päätyvät meihin ihmisiin. Eli omaa kuoppaa kaivetaan :(

      Poista
  6. Lushin tuotteet on aivan ihania<3 Pitäisikin taas laittaa Lushille tilaus tai mieluummin oikeestaan haluisin päästä Helsinkiin hypistelemään näitä purnukoita ihan paikan päälle :D Hyvältä kuulostaa toikin naamio! Mä en ookaan testannut vielä yhtään Lushin kasvonaamiota, mutta sellainen on pakko seuraavalla kerralla ostaa testiin :) Bubblegum huultenkuorinta on ihan huippuhyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin haluaisin päästä ihan paikan päälle syynäämään purkit läpi :D
      Lushilla näyttäis olevan tosi paljon ihan mega-mielenkiintoisia juttuja ^_^

      Poista
  7. Manskun liikkeessä näkyis olevan miesmyyjiäkin... ties mitä sisäpiirin vinkkejä tiedossa... :D

    VastaaPoista

Kommentoi, kysy, utele :)