... ... Tuubitoleranssi

lauantai 2. maaliskuuta 2024

Kauneusihanteiden järjettömyys


Kauneusihanteet. Siinäpä vasta mielenkiintoinen käsite. Kauneusihanteita lienee ollut aina olemassa ainakin jossain määrin. Kun kauneusihannetta miettii syvemmin käsitteenä, sekin alkaa lopulta tuntua aika järjettömältä. Miksi ihminen kehittää kauneusihanteita tai kokee halua näyttää tietynlaiselta? Miksi määrätynlainen ulkoinen olemus on niin monen ihmisen tavoite? 

Kauneusihanteet ovat vaihdelleet eri aikojen saatossa paljon ja ovat olleet toisinaan hyvinkin järjenvastaisia. Kauneusihanteet ja yhteiskunnan luomat ulkonäköpaineet ovat aina koskeneet kaikkia sukupuolia, mutta moni on varmaan samaa mieltä, että ilmiö on aina kuormittanut erityisesti naisia. Teksti keskittyykin lähinnä pohtimaan länsimaiseen naiseen kohdistuneita kauneusihanteita. Miehet ovat päässeet tässä(kin) asiassa helpommalla. Miesten kauneusihanne on ollut melko muuttumaton aikojen kuluessa. Miehen tulee olla pitkä, harteikas ja lihaksikas. Määritelmä on tiukka ja feminiinisiä piirteitä ei mahdu tähän ihanteeseen. Lyhytkin mies voi saada huomiota, mutta tuskin koskaan positiivisessa valossa. Pääseekö miehet sitten kuitenkaan tässä asiassa helpommalla?



Kuva: ctfassets.net




Tavoitteena rehevät muodot ja valkea iho, vai eikö sittenkään?


1600-luvulla kauneusihanne oli kunnolla rehevä ja pyöreä vartalo. Ylipaino ei siis ollut negatiivinen asia vaan ehdottomasti positiivinen. Runsaita muotoja jopa korostettiin vaatetuksen ja toppausten avulla. Runsaat muodot viestivät yksilön vauraudesta, joka oli yksi syy kauneusihanteeseen. Myös vaalea iho oli haluttu tavoite, joka viesti myös yksilön hyvästä asemasta. Ja tämä liittyi siis juurikin valkoisen rotuun, mikä ehkä sanomattakin selvää. Ruskettunut iho oli ehdottomasti epätoivottu, sillä se viesti taas huonommasta yksilön asemasta. Ruskettunut iho yhdistettynä hoikkaan vartalomalliin viesti pihatöistä ja varattomuudesta. 

Ja miten tämä edellä mainittu kauneusihanne sitten kehittyikään? Kääntyi täysin päälaelleen! Haluttiin ehdottomasti olla langanlaihoja ja paahteisen ruskettunut iho oli tavoite. Vaalea iho ja runsaat muodot eivät enää vastanneet kauneusihannetta lainkaan. Muutos tähän sisälsi tietysti välivaiheita, mutta miten onkaan järjetöntä nämä kaksi ääripäätä? Laihuuden ihannointi aiheutti tietysti syömishäiriöitä ja auringossa ja solariumissa ihon grillaaminen muita terveyshaittoja. Mutta terveyshaitat ovatkin usein olleet sivuseikka kauneusihanteiden perässä juoksemisessa. Korsetti vaurioittakoon sisäelimiä, kunhan muodot ovat oikeanlaiset. Kauneusihanteiden suhteen ollaan aina oltu valmiita kärsimään.

Siinä missä länsimaalaiset ruskettivat itseään armotta, Aasiassa meininki on päinvastainen. Siellä kalpea iho oli ja on edelleen kauneusihanne ja länsimaalaisten rusketusbuumi herätti ihmetystä ja kauhistusta. Voin vain kuvitella miten surkeat markkinat Aasiassa olisi itseruskettaville tuotteille. Niillehän naurettaisiin. Sen sijaan ihoa vaalentaville tuotteille on kysyntää. Tässäkin osa menee niin pitkälle, että turvautuvat vaarallisiin injektioihin muokatakseen ihonväriään. 

Me ihmiset siis kulutamme hirveän paljon aikaa oman ja muiden ihonvärin miettimiseen ja jopa vaaranamme terveytemme sen vuoksi. Olen aina tätä ihmettelyt, että miksi niin on? Herää taas kysymys, että onko ihminen lopulta kovin älykäs otus? 



Leikkaamalla sopivan kokoiseksi ja oikeanlaiseksi.


Kun asiaa pohtii syvemmin, kauneusihanteet ovat ajan kuluessa muuttuneet myös entistä vaarallisemmaksi. 1990-luku oli aikaa, jolloin äärimmäinen laihuus oli trendi. Kuitenkin naisten kohdalla tähän ihanteeseen yhdistyi myös isot rinnat. Jos kehon rasvaprosentti on laihdutettu huomattavan alhaiseksi, ei rintavarustus voi olla muhkea. Tällainen kehon muoto on käytännössä mahdotonta saavuttaa luonnollisesti. Kauneuskirurgia ilmestyi kuvioihin erittäin näyttävästi. Plastiikkakirurgilla käynti teki mahdolliseksi saavuttaa tämän hullun kauneusihanteen silikoni-implanttien avulla. Hiukset olivat myös äärimmäisen vaaleat ja huulten muhkeutta korostettiin. Esimerkiksi Pamela Anderson ja Linda Lampenius edustivat aikansa kauneusihannetta. 

Plastiikkakirurgian yleistyttyä myös esim. nenäleikkauksista tuli valtavan yleisiä. Pieni ja siro nenä oli kauneusihanne. Jos vartalon muoto ei tuntunut riittävän kapoiselta laihduttamisesta huolimatta, tähänkin löytyi ratkaisu plastiikkakirurgiasta. Rasvaimu oli helppo ratkaisu päästä lähemmäs ihannevartaloa. Jos tavoite muuttui oikein pakkomielteeksi, voi kirurgi myös poistaa alimmat kylkiluut leikkaamalla. Valitettavasti ihmiset ajautuivat äärimmäisyyksiin asti plastiikkakirurgian suhteen. Asia on ennallaan myös vuonna 2024. 



Kuva: dailymail.co.uk





Terveellisesti laiha ja karvainen kysymysmerkki.


2000-luvulla kauneusihanteisiin ei enää kuulunut huomattavan iso rintavarustus. Silikonibuumikin oli laantunut ja asiaan alettiin suhtautua kielteisesti. Uusi kauneusihanne oli nyt luonnollinen ja raikas. Terveys ja terveellinen elämäntapa on trendi ja sen halutaan näkyvän ulkoisessa olemuksessa. Vartalon tulisi olla timmi ja hyvällä tapaa muodokas. Eli hoikka, mutta lihaksikas. 

Valkoisista hampaista muodostuu trendi. Yhä useampi valkaisee hampaansa, jolla korostetaan tervettä ja raikasta olemusta. Varsinkin USA:ssa valkaistut hampaat ovat tänäkin päivänä oikeastaan ihan normi. Nykyään onkin poikkeus jos yksilöllä ei ole valkaistuja hampaita ja sitä pidetään jopa hieman ihmetyksen aiheena.

2000-luvulla tiukat kauneusihanteet ovat alkaneet väsyttämään osaa ihmisistä. Kauneusihanteita vastaan kapinoidaan ja halutaan korostuneesti olla persoonallisia. Julkisuudessa naiset saattavat ilmestyä punaiselle matolle kainalokarvat näkyvissä. Naisten kauneusihanteisiin on kuulunut lähes aina karvattomuus ja sileä iho. Karvojen jättäminen iholle on voimakas kannanotto kauneusihanteisiin. Silti tietyt kauneusihanteet pysyvät tiukassa. Madonnan tytär Lourdes kuvattiin jo useampikin vuosi sitten rannalla, kainalot karvaisina. Tästä tuli uutinen viihdejulkaisuihin. Lourdesin ajelemattomat kainalot siis ylittivät maailmanlaajuisen uutiskynnyksen. Surullista ja samalla niin koomista.

Erika Vikman saapui viime vuonna itsenäisyyspäivän juhliin kainalot luonnontilassa. Tämä aiheutti jälleen pahennusta. Naiset ja karvaisuus ei tunnu edelleenkään mahtuvan samaan kuvaan. Saako nainen siis edelleenkään olla karvainen? 


Laihuuden yletön ihannointi väistyy jossain vaiheessa hieman taka-alalle. Aletaan puhua kehopositiivisuudesta. Dove julkaisee mainoksen, jonka malleina esiintyvät "tavalliset naiset". Doven mallit eivät ole nollakokoa, eikä raskausarpia ole meikattu piiloon. Doven mainos onkin vahva kontrasti Victoria's Secretin langanlaihoihin malleihin. Luonnollisuus ja aitous ovat teemoja, joita halutaan tuoda esille. Trendit ja kauneusihanteet ovat aina olleet ohimeneviä ja vaihtelevia. Niin on tämäkin hyvältä kuulostava, armollinen suhtautuminen itseensä. 



Kuva: datocms-assets.com




Sosiaalinen media ja täydellinen ulkomuoto.


Viime vuosien aikana kauneusihanteet ovat vapautuneet tarkasti rajatuista raameista. Mutta tällekin ajalle on siunaantunut yhtä jos toista viritelmää. 

Viihdeuutisissa kerrotaan, kenellä julkisuuden henkilöllä on maailman täydellisimmät kasvot. Kuka sen päättää? Niinpä niin. Tähän on olemassa jonkun kehittelemä laskukaava, jolla lasketaan täydelliset kasvot. Poskipäiden tulee olla tietyllä korkeudella, nenän kapea, mutta ei liian kapea. Myös ihoalue huulten ja nenän välissä voidaan mitata ja sillekin on tietysti olemassa ihannemitat. 

Trendiksi nousee contouring-meikkityyli. Contouring-meikillä muotoillaan kasvoja vastaamaan yleistä kauneusihannetta. Iho on pakkeloitu virheettömäksi. Nenä varjostetaan kapeaksi ja poskia korostetaan higlighterilla. Kim Kardashian on tämän näytelmän päätähti. Ja kaikki tahtovat olla kuin hän. Jotkut jopa kirjaimellisesti, läpikäymällä kirurgisia toimenpiteitä näyttääkseen Kim Kardashianilta.

Myös täyteaineet ovat arkipäivää. Pulleat huulet saa kätevästi pistämällä. Tässäkin homma lähtee monella lapasesta ja liiallinen täyteaineiden ottaminen tekee ihmisistä kummallisen näköisiä. Tehdään siis "huomaamattomia" toimenpiteitä, että tulos olisi luonnollinen. Halutaan siis olla luonnollisia, mutta ei sitten kuitenkaan. Metsään menee. 

Sosiaalinen media on astunut kuvaan ja lisännyt kierroksia. Feedi tuputtaa loppumatonta kuvatulvaa ihmisistä, jotka täyttävät kauneusihanteiden vaatimukset. Tämä luo omanlaiset paineet muottiin mahtumisesta. Kauneusfiltterisovelluksella jokainen voi kuulua joukkoon. Muutamalla pyyhkäisyllä ei-tyydyttävä selfie muuttuu ihanteelliseksi, joskin valheeksi. Digitaalinen muokkaaminen ei silti kaikille riitä. 


Kuva: guardian.ng



Selfie-kulttuuri on saanut aikaan erityisen surullisen ilmiön. Yhä useammat (nuoret) ihmiset ovat alkaneet hakeutua kauneusleikkauksiin ja muihin esteettisiin toimenpiteisiin, koska eivät ole tyytyväisiä selfie-kuviinsa. Kun yksilö tuijottaa omaa kuvaansa liian kauan puhelimen näytöllä, voi tapahtua selfie-dysmorfia. Ihminen alkaa nähdä itsensä vääristyneesti, huomioiden vain pelkkiä virheitä itsessään. Ilmiö on eräänlainen mielenterveyden ongelma, joka johtuu osittain kauneusfiltterisovelluksista. Mieleiseksi muokatusta selfiestä muodostuukin pakkomielle ja todellinen ulkomuoto koetaan vastenmieliseksi. 

Nykyään ei ole tavatonta, että hakeudutaan plastiikkakirurgille korjaamaan asia. Asiakas näyttää itse muokkaamaansa kuvaa vastaanotolla ja kertoo mitkä kaikki kohdat tulisi korjata. Tässä voi jo puhua ihan next level- järjettömyydestä. Ja kaikki tämä vain siksi, että saavuttaisimme kauneusihanteen.

Nykyaika vetää sanattomaksi monestakin syystä. Ja nykyajan ulkonäköpaineet ja kauneusihanteet vasta sanattomaksi vetääkin. Kauas on tultu 1600-luvulta mutta onko asiat tänään paremmin? Siitä varmaan voi olla montaa mieltä. Mikä mahtaa olla meininki vaikkapa 50 vuoden päästä? Olisipa kristallipallo....










keskiviikko 28. helmikuuta 2024

Parin euron markettilöydöt

 




Melkein pääsi unohtumaan esittely näistä kahdesta tuotteesta. Nämä ovat taas näitä parin euron löytöjä marketista. Olen aina kokenut jotenkin mielenkiintoisena testata erityisen edullista kosmetiikkaa. Taustalla aina ajatus siitä, että välillä halpisten seasta löytyy varsin päteviä tapauksia. Myös lukijoita näyttää kiinnostavan tämä aihe :) Tässä kirjoituksessa esitellyt tuotteet päätyivät ostoskoriin jo viime vuonna, ehkä kokemusta on jo kertynyt tarpeeksi mielipiteen muodostamiseen 😄




Cien 3-in-1 Puhdistusemulsio 250ml


INCI: Water, Ethylhexyl Stearate, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Stearate Citrate, Glyceryl Stearate, Myristyl Myristate, Allantoin, Nelumbium Speciosum Flower Extract, Prunus Persica Kernel Oil, Parfum, Xanthan Gum, Sodium Cetearyl Sulfate, Alcohol, Phenoxyethanol, Benzyl Alcohol, Linalool, Alpha-Isomethyl Ionone, Limonene, Sodium Chloride , Citric Acid, Sodium Hydroxide.


Edullista ja toimivaa kosmetiikkaa löytää kokemusteni mukaan usein Lidlistä. Olen lukemattomia kertoja tehnyt tosi hyviä löytöjä Lidlin Cien merkiltä. Eräskin kasvovesi oli hinta-laatusuhteeltaan hämmästyttävän hyvä ja harmillisesti sesonkituote (voit lukea siitä tästä).  Miksi kaikki hyvät tuotteet katoavat aina markkinoilta 🙄

Cien 3-in-1 puhdistusemulsio on suunnattu kaikille ihotyypeille sopivaksi. Mielestäni se soveltuu aivan erityisen hyvin kuivemmalle iholle. 3-in-1 merkintä putelissa antaa mielikuvaa monitoimituotteesta. Mikä tarkoittaa tässä tapauksessa seuraavaa: 1. Poistaa meikin 2. Puhdistaa 3. Ravitsee ihoa. Perusjuttuja, ei siis mitään shokeeraavaa 😁

Putsari sisältää synteettisiä emollientteja (pehmentävä ja kosteuttava funktio), muutaman emulgaattorin ja vähäisen määrän tensidiä. Putsarissa on mukana rauhoittavaa allantoiinia, pehmentävää persikankiviöljyä ja lootuksenkukkauutetta, jolle on määritelty kosteuttavia ominaisuuksia.

Cienin tuoksumaailma ei ole oikein koskaan vedonnut muhun erityisemmin. Putsarin tuoksu on melko voimakas ja kukkainen. Raikaskin, mutta jotenkin omaan nenääni tympeä. Halpistuotteissa ei yleensä odotetusti tuoksuihin panosteta 🙂

Cienin putsari liukuu iholla täyteläisen tuntuisena. Ei tosiaan ole mikään liru koostumukseltaan. Se myös huuhtoutuu iholta pois helposti, mutta jättää iholle selkeää tuotetuntua. Jälkifiilis ei siis ole kalvomainen tai rasvainen, mutta iholla aistii selkeästi pehmentävän tunteen. Tästä syystä sopii siis erityisesti kuivalle iholle. Jos ei pidä lainkaan iholle jäävästä extra-tuntumasta, on syytä skipata tämä putsari.

Tästä olen tykännyt paljon ja varsinkin mega-pakkasten aikana toimi loistavasti, koska tämä ei kuivattanut ihoa lainkaan. En muista tarkkaa hintaa, mutta se taitaa olla n. 2 - 2,50€/ 250ml. Ja Lidlistä siis löytyy.






Carrefour Soft - Repair Cream 125ml


INCI: AQUA, UREA, PARAFFINUM LIQUIDUM, PARAFFIN, CETYL ALCOHOL, STEARETH-2, BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER EXTRACT, STEARETH-20, PHENOXYETHANOL, PERSEA GRATISSIMA OIL, CAPRYLYL GLYCOL, LACTIC ACID, PARFUM


Carrefour Soft on entuudestaan ihan outo merkki mulle. Merkki näyttäisi olevan ranskalainen, mutta tuotteet valmistetaan Espanjassa. Tämän taisin ostaa jo viime kesänä.

Jalkavoiteita oli kaapissa jo ihan riittävästi, kun tämän kuitenkin nappasin ostoskoriini. Syynä oli oikestaan tuubissa oleva maininta "With 25% Urea". Ureahan on tunnetusti jalkojen hoidossa aika lyömätön ainesosa. Mun mielestä jalkavoide, joka ei ureaa sisällä on ihan plääh. Urea, toiselta nimeltään karbamidi, toimii tehokkaana kosteudensitojana. Korkeampina pitoisuuksina se liuottaa keratiinia, joten sopii loistavasti kuivalle ja paksulle kantapään iholle. Tämähän on suunnattu juurikin kantapäiden hoitoon, mutta olen levitellyt muillekin jalkojen alueille.

Carrefour Softin aineosalista on todella tyypillinen jalkavoiteelle. Enimmäkseen vettä, ureaa ja mineraaliöljyjä. Ja tämä puteli todistaa sen, että toimiva jalkavoide ei sen kummoisempaa reseptiikkaa välttämättä tarvitsekaan.

Koostumukseltaan tämä on löysähköä, mutta ei juurikaan rasvaisen tuntuista. Tässä on epätyypillisesti hieman vesivoittoisempi koostumus yleisesti muihin jalkavoiteisiin verrattuna. Tuoksu on neutraali, raikas ja ei kovin vahva. Tuoksukin on itseasiassa epätyypillinen. Usein jalkavoiteissa tuoksuu vahvasti piparminttu tai joku muu "raikastava" ainesosa. Tämä tapaus ei myöskään viilennä jalkojen ihoa, mistä ropisee heti mojovasti lisäpisteitä. En voi sietää jalkavoiteiden viilentävää efektiä. Kuka haluaa viilentävää efektiä Suomessa? Täällähän joutuu olemaan koivet jäässä tahtomattaankin suuremman osan vuodesta 🥶

Carrefour Soft imeytyy ihoon nopeasti ja jättää erittäin kosteutetun ja pehmeän tunteen jalkoihin. Mutta jalkavoiteille ikävän tyypillinen rasvaisen liukas jälkituntuma loistaa poissaolollaan. 25% ureapitoisuus on jo huomattavan korkea ja tuloksia tuleekin parissa päivässä.  

Summa summarum: Ei viilennä, ei tunnu rasvaiselta, kosteuttaa, ja pehmentää. Tämä jos mikä on markettihelmi 💎 Ellen väärin muista, tämä maksoi S-marketissa viime vuonna 2€/ 125ml. Hinta näyttäisi olevan S-ryhmän kaupoissa nykyään n. 2, 60€/ 125ml. Ihan loistava hinta-laatusuhde.






maanantai 26. helmikuuta 2024

Lavera: Hellävaraista hiustenhoitoa huumaavilla tuoksuilla

 Tuotteet saatu pr-näytteenä. Sisältää mainoslinkkejä.







Huomasin, että olen jo vuonna 2017 hehkuttanut blogissa maasta taivaaseen Laveran kykyä luoda tuotteisiinsa jumalaisia tuoksuja. Ja nämä pään pökerryttävä (hyvässä mielessä) tuoksusinfoniat on edelleen havaittavissa Laveran tuotteissa. Laveraa ei olekaan pitkään aikaan blogissani näkynyt. Tässä jutussa kuitenkin Lavera palaa lavalle ja fiilistellään hiustenhoitotuotteita. 

Laveralta löytyy useampi hiustenhoitolinja hiustyypin mukaan. Mukana oli myös parivaljakko, joka ei toiminut hiuksissani juuri lainkaan, mutta siitä huolimatta ne ansaitsevat ehdottomasti esittelyn.


Pieni muistutus sulfaateista: Laveran shampoot sisältävät (kookospohjaisia-) sulfaatteja. Sulfaateille lankesi aikoinaan negatiivinen maine liian vahvan pesevyyden vuoksi. Sulfaattien läsnäolo tuotteessa ei kuitenkaan automaattisesti tee siitä rajusti pesevää. Pesevää tulosta on mahdollista säädellä muilla tensideillä. Toisinaan voi olla jopa niin, että merkin X sulfaatiton shampoo onkin pesevämpi, kuin toisen merkin sulfaatteja sisältävä shampoo. Jutun juoni onkin lopulta ammattitaitoinen tuoteformulointi. 

Laveran shampoot sisältävät mietoja kookos- ja sokeripohjaisia tensidejä, jotka tekevät shampoista pesevyydeltään hellävaraisia.






Testissä oli 4 erilaista shampoota ja niistä Freshness & Balance- linjan Minttu & Lime- shampoo sopii mun hiuksille ihan täydellisesti. Nimestä voi helposti päätellä, että tämä on suunnattu rasvoittuville hiuksille. 

Ihan ensin täytyy mainita tuoksusta. On niin fresh ja herkku tuoksu, että tätä voisi vain nuuhkia loputtomasti. Shampoo tuoksuu raikkaalle mojito-drinkille. Mintun ja limen yhdistelmässä on jotain vastustamatonta. Mahtavan tuoksun lisäksi minttu antaa viilentävää ja raikastavaa efektiä shampoolle ja limellä on tasapainottava vaikutus rasvoittuvaan hiuspohjaan. 

Shampoo on koostumukseltaan ns. "normaalia". Tällä viittaan vuosien takaisiin luonnonkosmetiikan shampoisiin, jotka olivat koostumuksiltaan usein hyvin epämääräisiä. Laveran shampoiden koostumuksia ei oikeastaan ehkä erota synteettisistä kilpailijoistaan, tuotekehityksessä on tapahtunut isoja edistysaskelia 🙂 Minttu & Lime- shampoo vaahtoaa runsaasti ja puhdistaa tehokkaasti, mutta ei toisaalta tee hiuksista natisevan takkuisia (en koe selvittävää hoitoainetta välttämättömäksi). Tulos on täydellisen puhdas, fressi ja ilmava. Tykkään, tässä on kaikki kohdallaan. 👌🏻

Ostopaikkoja netissä:   Jolie* (8,80€/ 250mlLyko* (10,30€/ 250ml)




Testailin myös Volume & Strength (hennot hiukset) ja Moisture & Care (normaalit & kuivat hiukset) linjan shampoita. 

Moisture & Care (Basis Sensitiv-sarja)- shampoo tuoksuu pirskahtelevan sitruksiselta. Tuoksussa on mukana jonkilaista pippurisuutta. Jälleen poikkeuksellisen miellyttävä tuoksu. Tähtiaineiksi on valittu kosteuttava aloe vera ja hoitava jojobaöljy. Shampoo vaahtoaa runsaasti ja pesee hyvin. Mukana on hoitavia elementtejä, joten ei tunnu kuivattavalta, eikä pese takkuun. 

Ostopaikkoja netissä:   Jolie* (8,80€/ 250mlLyko* (10,32€/ 250ml)


Volume & Strength- shampoo on tuoksuvoimakkuutensa puolesta poikkeus. Tuoksu on muihin verrattuna selkeästi miedompi. Nenäni rekisteröi tuoksun pehmeän kermaisena, jossa on aavistus sitruksista raikkautta. Tähtiaineksi on nostettu bambu ja levä. Hennoille hiuksille suunnatulta shampoolta voisi odottaa tuuheaa ja ilmavaa lopputulosta, ja sen tällä hiuksiini sainkin. Arvelinkin etukäteen tämän ehkä soveltuvan tarpeisiini hyvin. Hiukseni ovat paksut ja siten hentojen vastakohta, mutta tuuheuttava tulos miellyttää aina. Rasvoittuvat hiukset nimittäin tapaavat helposti olla kaikkea muuta kuin tuuheat  😄

Ostopaikkoja netissä: Jolie* (8,80€/ 250ml) Lyko* (10,32€/ 250ml)







Moisture & Care- linjan hoitoaine sopii hiuksilleni tyydyttävästi. Hoitoaineessa korostuu mun hiuksissa juurikin kosteuttavuus ja pehmentävyys. Toki tämä myös selvittää hiuksia, mutta ei nouse mun hiusteni kohdalla hoitoaineen ykkösominaisuudeksi. Toisaalta latvani ovat palaneet ja surkeassa kunnossa. Ne siis tarvitsisivat anyway tuotteen, joka selvittää hiusta aivan erityisen tehokkaasti. 


Ostopaikkoja netissä: Jolie* (8,80€/ 200ml) Lyko* (10,32€/ 200ml)






Repair & Deep Care- linjan tuotteet on suunnattu kuiville ja vaurioituneille hiuksille. 

Okei. Tässä saattaa olla herkullisimman tuoksuiset hiustenhoitotuotteet, joita olen koskaanikinämilloinkaan haistanut. Kermainen ja kinuskinen. Herkullinen. Vesi herahtaa kielle. Tulee mieleen Jacky-makupala. Tuoksu on niin huumaavan herkullinen, että ulkopuolinen maailma unohtuu. Believe me 😅🍫

Shampoo ei toiminut mun hiuksissa ollenkaan. Se on mun hiuslaadulle aivan liian hoitava, joka olikin ehkä arvattavissa. 

Muihin shampoisiin verrattuna tämä muodostaa kevyemmän vaahdon. Tätä voisi jopa melkein verrata miedosti pesevään hoitoaineseen. Mä näkisin tämän aivan loistavana vaihtoehtona takkuiselle, vaurioituneelle ja rutikuivalle hiuslaadulle. Tämä on siinä määrin hoitava shampoo, että omissa hiuksissani ei tulisi kuuloonkaan laittaa enää mitään hoitoainetta perään. Hoitavina aineina onkin macadamianpähkinä- sekä arganöljy, jotka hellivät ja pehmentävät karhean kuivaa hiusta. 

Jos siis kaipaat todella miedosti pesevää ja extra-hoitavaa shampoota herkkutuoksulla, tässä nyt olisi sellainen. 👍


Ostopaikkoja netissä: Jolie* (8,80€/ 250ml) Lyko* (10,32€/ 200ml)





Repair & Deep Care- hoitoaine arvatenkin on erittäin hoitava. Tämäkään ei siis sovellu mun hiuksille koko päässä käytettäväksi, mutta mun kohdalla toimii mahtavasti vain latvojen päissä käytettynä. Pehmentää erityisen tehokkaasti hiusta

Varoitus: Repair & Deep Care tuotteet eivät sovellu syötäviksi, vaikka mielleyhtymät kinuskivanukkaisiin saattavat houkutella maistamaan 😃


Ostopaikkoja netissä: Jolie* (8,80€/ 200ml) Lyko* (10,32€/ 200ml)



Minkälaisia kokemuksia teillä on Laveran hiustenhoitotuotteista? Kolahtaako Laveran tuoksumaailma teihin? 😊