maanantai 29. toukokuuta 2023

Onpa kiva, kun on taas hiukset!

 Tuotteet saatu pr-näytteenä. Sis. mainoslinkkejä.

 

 

 


 

 

 

Tai siis pidemmät hiukset,  jos nyt otsikkoa hieman toisin muotoilisi 😀 Otin yllä olevan kuvan tänään aamulla. Kerrankin hiukset näytti ihan kivalta. Vaikka ne törröttää vähän tuolta takaa, mutta mulle tämä on lottovoitto. En nimittäin koskaan ole osannut muotoilla mun hiuksia kovin hyvin🙈

 

Jaa-a. Meniköhän siinä jopa 3 vuotta(!) sellaisella 1mm sänkitukalla. Muistan vielä, että hiusten pois ajelua olin suunnitellut vaikka kuinka pitkään. Ja sitten tein sen. Ja ai että mä tykkäsin. Oli jotenkin sellainen raikas olo. Ja tykkäsin myös peilikuvasta. Mun mielestä mulle sopi sänkipää tosi hyvin. Valitettavasti kaikki muut ei ollut samaa mieltä 😁 Äitini tuumasi suoraan, että näytän sänkitukalla paljon vanhemmalta. Myöskään avokkini ei pahemmin tykännyt sänkipäästäni. Mutta pidin silti pääni (heh) ja jatkoin pääni ajelua.

 

 


 

Voin kertoa, että shampoota kului sänkipäänä ihmeellisen vähän. Ylipäänsä hiustenpesu tapahtui nanosekunnissa. Hoitoainetta kului sitäkin vähemmän, koska en ollut sellaista omistanut enää pitkään aikaan. Hiustenkuivaajakin muumioitui noina vuosina kaapin perälle. Geelit, vahat, hiuslakat. Mitä ne ovat? Hah. Yhteenvetona sanottaakoon, että kylläpä elämä helpottuu, kun on "tukaton".🙈

Vaihtelu virkistää, ja aloin kasvattamaan taas pitkän pohdinnan jälkeen hiuksia viime vuoden loppu puolella. Nykyään pituutta on jo ihmeellisen paljon. Olen kerennyt jopa vaalentamaan pääni ja samalla polttamaan päänahkani. Taisi olla hiuspohjalle melkoinen shokki, kun useamman vuoden jälkeen heittää päähänsä sellaiset myrkyt.  

Yksi juttu oli, joka koko ajan siirsi mun hiustenkasvatus aietta. Se on se pömppävaihe, kun näyttää aivan pöllönpoikaselta 😅 Ja siinähän ei auta mikään muu, kuin päähine. 

 

 

Siinä se on. Pienen pieni tukka. Ei tarvitse tässä vaiheessa hoitsikkaa ollenkaan.

 

On ollut ihan superkivaa käyttää taas pitkästä aikaa hiustuotteita! En osannut edes ajatella, että koko homma tuntuisi niin "uudelta". Oon fiilistellyt shampoiden koostumuksia ja jopa ihmetellyt sitä, miltä tuntuu kun pää on täynnä vaahtoa. Siis kun olin aivan unohtanut miltä se tuntuu. Jopa hoitoaineet tuntuu niin jänniltä. Se tunne, kun liukas hius valuu sormien läpi. Sitä et voi tuntea, jos hiusten pituus on 1mm. Believe me 😎

Mä ajattelin tähän hiusfiilistelyn kylkeen kertoa, mitä tuotteita oon pehkossani viime aikoina käyttänyt. 





Taft hiuspuuteri (n.5€/ 10g)(ostin itse) tuli ostettua tuossa joskus alkuvuodesta. Alkoi olla jo sen verran pituutta, että kaipasin hiuspuuteria. Tämänkin kanssa fiilistelin aika paljon. Peilin edessä kutrejani pöyhiessä, tuumailin, että kylläpä hiuspuuteri onkin hauska keksintö. Taftin hiuspuuterissa on muuten tosi kiva kevyen minttuinen tuoksu, josta tykkään. 

Hiuspuuterilla saa liruunkin tukkaan mieletöntä tuuheutta ja volyymia aika helposti. Hiuspuuterilla saa myös tosi kevyttä muotoiltavuutta, joka sopii sellaiseen rentoon "heräsin just"- tyyliin. Mun hiushan on tosi paksu ja jäykkä (josta kampaajat on aina valittaneet). Taftin hiuspuuteri ihme kyllä kykenee nostamaan mun hiukset ihan pystyyn. 

 

 


 


Seb Man Multi-Tasker (23,20€/ 250ml) on ollut kovassa käytössä. Tykkään tosi paljon. Shampoona vaahtoaa enemmän kuin paljon ja pesee hiukset tosi tehokkaasti, mikä on mun tapauksessa hyvä. Tehokas shampoo on tarpeen jos käyttää paljon hiustenmuotoilutuotteita. Seb Man on ihme tapaus, sillä pesutehostaan huolimatta se ei pese hiuksia takkuun. Ja tuoksu on ihan mieletön, pippurinen ja voimakas. Tykkään paljon. Pesee myös parran tosi tehokkaasti.

 





Bio Earthin shampoo (14,90€/ 250ml) on myös ihan kivasti vaahtoava luonnonkosmetiikan tapaus. Tosi kiva yrttinen tuoksu. Bio Earth ei varsinaisesti pese mun hiuksia takkuun, mutta pesun jäljiltä fiilis on hoitoainetta kaipaava. 

Bio Earthin hoitoaine (14,90€/ 150ml) taitaa olla ensimmäinen kokeilemani moneen vuoteen! Tuoksumaailma yhtenee shampoon kanssa. B E:n hoitsikka on yllättävän jämäkkää viskositeetiltaan, ei ollenkaan lirua. Ja siis jos olisin tätä kokeillut sokkotestissä, olisin voinut vannoa, että tämä hoitsikka on täynnä silikoneja! Nimittäin hiuksia huuhdellessa, tuntu on niin ihmeellisen liukas ottaen huomioon, että kyseessä on luonnonkosmetiikkaa jossa ei silikonit tietenkään ole sallittuja. Mun hiukset ei ole kovin takkuuntuvaa sorttia, ei edes tosi pitkinä. Bio Earthin selvittävä vaikutus on merkille pantavaa. Voisin heti suositella tätä helposti takkuuntuvalle hiustyypille. Bio Earth saa ison peukun.👍

 

 


 

 

Seb manin uudelleen muotoiltava geeli (37,80€/ 75ml) on ollut myös testissä. Termi "uudelleen muotoiltava" kuulosti heti mun korvaan tosi pahalta. Geelit ei ylipäänsä oikein nappaa, mutta tämä tapaus kuulosti siltä, että se ei edes kuivu päähän. Pitäisi muistaa, että asiat ja vaikkapa hiustenmuotoiluteknologiakin kehittyy 😅 Tämä oli ihan ok tapaus, joskin ehkä hieman jäin vierastamaan. Geeli on yllättävän nestemäistä. Levittyy helposti hiuksiin ja antaa sellaista kevyttä muotoiltavuutta. Tällä ei siis todellakaan vedetä hiuksia rajusti pystyyn. Tykkäsin tosi paljon tästä siltä osin, että tällä sai ehkä hieman sellaista "laineikasta" efektiä. Ja tosiaan ei tämä kuivu päähän koppuraiseksi. Geeli jää hiuksiin tavallaan, kuin puolikuivaksi, joka mahdollistaa sen uudelleenmuotoiltavuuden. Tuntu hiuksissa ei ole tahmea, vaan enemmänkin mattaisen nihkeä. Josta päästään siihen faktaan, että en pidä hiuksissa "liian havaittavista" tunteista. Mutta ihan jees ja jää käyttöön.


 

 

Mutta sitten se rakkaus syttyi, kun kokeilin Seb Manin mattasavea (28,10€/ 75ml). Katselin tuotteen incia ja kauhistelin, että on varmasti ikävän tuntuista ja rasvaista hiuksissa. Mutta ei. Aivan mahtavan tuntuinen hiuksissa. Jättää hiuksiin tosiaan mattaisen fiiliksen ja mikä mulle tärkeintä: Hiukset jää edelleen puhtaan tuntuiseksi, ei rasvaisen/likaisen tuntuiseksi. Tällä onnistuu muotoilu myös vaikeissa hiuksissa. Tämä oli kiva löytö, joka on jäänyt käyttöön. 😍

 


Alkuvuodesta kokeilin vaalean violettia, harmaaseen taittavaa sävyä. Tämä oli vaikea kuvata kameralla. Näkyyköhän se sävy edes tässä kuvassa? En ole varma 😈



Ai niin. Mun hiuksia ei ole muuten vielä kertaakaan leikattu tämän kasvatuksen aikana. Eli koko pusikko on alusta asti kasvanu tähän muotoon. Ja sen huomaa. Voisi siis olla aika antautua saksittavaksi. Mutta olen kehittänyt itselleni taas ongelman. En tiedä, haluaisinko kasvattaa vai haluaisinko lyhentää. Eli siis ei ole harmainta aavistusta, mitä tekisin tämän tukkasysteemin kanssa 😬

Tykkään napakasta pystäristä, se on helppo ja mun mielestä sopii mulle. Toisaalta pitkä hius tuo enemmän vaihtoehtoja ja tavallaan tykkään vetää hiukset myös taakse. 

Conclusion: Kun luovuin sänkitukasta, elämä alkoi olla taas huomattavasti vaikeampaa. 

 

 

Tällaistakin puuhkaa joskus jaksoin pitää. Pidin sitä kyllä aina ponnarilla. En kaipaa näin pitkiä hiuksia. Niitä oli rasittava hoitaa, kuivata, muotoilla ja noh, ne oli rasittavat 😄

 
Vuosi oli 2017 kun kokeilin joitain muotoilutuotteita, että mihin ne pystyy. En lähtenyt silloin ihmisten ilmoille tämän näköisenä 😃


Tavallaan kaipaan sitä ihanan helppoa sänkeä. Ja sitten toisaalta on kiva, kun on taas hiukset. Ah, elämisen vaikeus 😎



Oletteko tehneet koskaan mitään radikaaleja juttuja hiuksiin liittyen? Onko jotkut hiusratkaisut kaduttaneet?












6 kommenttia:

  1. Mulla oli joskus aniliininpunaset hiukset 😄

    VastaaPoista
  2. En ole tehnyt mitään radikaaleja juttuja, mutta syöpähoitojen jälkeen tipahtaneet hiukset ottavat aikansa kasvaakseen. Monasti jopa väri vaihtuu, ja piikkisuorakin hius saattaa muuttua käkkäräksi. Hiukan sopeutumista siinäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siinä tulee sitten tahtomattaan radikaaleja hiusmuutoksia 😕

      Poista
  3. Mää leikkasin 5v sitten mun takamukseen asti ulottuneet hiukset sängeksi. Paras ratkaisu ikinä! <3 Elämä on niin ihanaa ja helppoa nykyään, ku 1-3kk välein ajaa hiukset pois ja ei tarvi viettää aikaa suihkussa, että sais hiukset märiksi kokonaan ja ei mee shampoota ku ihan vähä kerrallaan jne. Kadun ainoastaan sitä, etten tehny tota aikasemmin. Mutta en uskaltanu aiemmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh. Toi on jo tosi rohkea päätös, kun noin pitkät hiukset! Noin pitkiä ei ihan tovissa kasvateta 😃

      Mulla kerran kampaaja epäröi alkaa leikata mun hiuksia. Halusin pitkistä hiuksista lyhyen pystärin. Kampaajan mielestä se oli hurja päätös, jota voisin katua. En katunut 😅

      Poista

Kommentoi, kysy, utele :)