tiistai 18. huhtikuuta 2017

Kreetan ihanat naiset ja matkakosmea

Istahdin hetkeksi hotellihuoneen sängylle kirjoittamaan. Kirjoittaminen on vaikeaa, mulla on jostain syystä kämmenet tosi kipeät. Niitä kolottaa, niinkuin olisin seissyt käsien varassa ylösalaisin. Kummallista.


It's so quiet here. For now.

Kreetan rannalla :)



Olen siis asettautunut  Maleme nimiseen pieneen kylään Kreetan saarella. Eilen tuli hieman tutkailtua, että minkälaista täällä onkaan. Täällä ei ole nyt mitkään lomailuryysikset päällä, vaan täällä on aika hiljaista. Oikeastaan ihan kiva. Tunnelma on jännä.

Olen kova höpöttelemään ihmisten kanssa ulkomailla. Rakastan jaaritella asioista ja esimerkiksi maiden välisistä kulttuurieroista. Tutustuin eilen kahteen kreetalaiseen naiseen, Rulaan ja Amaliaan. Molemmat ovat tarjoilijoita, joskin eri ravintoloissa.


Rula on mahtava nainen :)


Rula pökerrytti minut heti kättelyssä järkyttävän kauniilla ulkomuodollaan. Rulan luonne oli myös aivan mahtava. Ihanan eläväinen ja huumorintajuinen nainen. Rula tuli heti mielellään kanssani kuvaan, kun kerroin että olen suomalainen kosmetiikkabloggaaja. Jaksettiin siinä pohtia myös kosmetiikan ainesosia ja kosmea ylipäätänsä. Kuinkas muuten :D
Pääsiäinen on Kreikassa iso juttu (onhan tämä syvästi uskonnollinen maa) ja kerroin Rulalle, että Suomessa on sellainen tapa, että lapset pukeutuvat noidiksi ja käyvät trullittelemassa. Täällä Kreetalla ei kuulemma sellaista tehdä. Rulan oli tosi vaikea ymmärtää, että mistä ihmeessä siinä trullittelussa on oikein kyse. Keksin sitten verrata, että sitä voisi rinnastaa hieman Halloween tyyppiseksi jutuksi. Me tultiin Rulan kanssa niin hyvin juttuun, että järkevää kuvaa ei meinannut saada otetuksi kun naurettiin vain. Tiedättekö sen tunteen, kun jonkun ihmisen kanssa vaan kolahtaa kemiat ihan täysin nappiin. Näin se meni Rulalla ja mulla :) Pitää käydä vielä häntä moikkaamassa ja hömpöttämässä :D


Amalia oli myös ihastuttava ^_^


Myöhemmin täällä Malemessa tutustuin Amalia nimiseen naiseen. Hänkin ihastutti. Amalian kanssa me ei sinänsä hömpötetty ja naureskeltu, vaan pohdittiin syntyjä syviä ja mietittiin isoja asioita. Oli tosi mukava kuunnella häntä, kun hän avasi mulle kreetalaista meininkiä ja miten täällä ollaan ja mennään. Kreetalaiset ovat aivan uskomattoman sydämellisiä ja ystävällisiä ihmisiä. Suomesta tällaista sielukkuutta on jokseenkin turha hakea. Harmi

Myöhemmin Amalian 2 siskoa tulivat myös moikkaamaan siihen ja myös heihin oli mukava tutustua. Ja kas vain, siskot olivat myös supermukavia. Sitten paikalle pamahti vielä Amalian äiti. Siinä vasta olikin mamma! Tiedättekö oikein sellainen suvun patriarkka. Voimakastahtoinen nainen, joka pelkällä läsnäolollaan osaa viestittää että hänen sanansa on laki :D Vaivaa tosi paljon, kun en muista Amalian äidin nimeä. Olen pistänyt merkille, että täällä nimet ovat joko ihan yksinkertaisia ja helppoja muistaa tai sitten monimutkaisen kuuloisia ja vaikeasti muistettavia. Amalian seurassa olleen 4-vuotiaan pikkupojan nimikin oli niin vaikea, että kysyin sata kertaa "what was he's name again?" :D Kyseinen pikkupoika oli aivan ihastuttava. Hän muistutti mua kun olin samanikäinen. Hän oli ihan mun näköinen :) Tässäpä ensimmäisiä fiiliksiä ekalta lomapäivältä. Mä en ole kerinnyt tehdä ja kokea vielä oikeasti paljon mitään, mutta silti mun sydän on pakahtunut Kreetasta nyt jo. Musta tuntuu, kuin olisin palannut kotiin. Jos uudelleensyntyminen on totta, mä olen ihan varma että edellisessä elämässä olen ollut kreikkalainen.


Ja sitten kosmetiikan nälkäisille vähän jotain ^_^ Mukaan lähteneet kosmet ovat kaikki blogin kautta saatuja.


Näillä mennään.



Aloedermalin aurinkovoide lähti mukaan Kreetalle. Aloedermal on ihan parasta arskavoide-genrestä. Tässä on kemialliset UV-filtterit ja iholle jäävä tuntu on täysin perfecto. Ei mitään lähmäisyyksiä tai muitakaan epämiellyttäviä tuntuja. Vain pehmeä ja hyvin kosteutetun tuntuinen iho. Mediaseksikäs hyaluronihappo on ängetty mukaan Aloedermalin koostumukseen ;)

Urtekramin shampoo-uutukainen Morning Haze-sarjasta pitää pehkoni puhtaana. Ja mä unohdin tietysti hoitsikan kotiin tyystin. Toisaalta jes, eli mun on pakko ostaa täältä hoitsikka. Jos vaikka löytys jotain jännää ja maata mullistavaa :D

Mietin myös kuumeisesti, että mitä ihmettä nappaisin mukaan after sun- tuotteeksi. Mulla kun ei ollut kotona mitään järkevää sellaista. Tai oli jotain ikivanhoja, mutta koska mä oon incikranttu niin mikään ei tuntunut kelpaavan. Sitten se välähti. Olivia Kleinithan ovat aloe vera- pohjaisia tuotteita. Siispä OK:n body lotion pääsi matkalle mukaan. Se onkin mahtituote. Imeytyy nopsaa ja toimii niinkuin pitääkin.

Nurmen tanning oil pitäisi myös testailla matkan aikana. Nurme on monille tuttua virolaista luonnonkosmea. Täyttä öljyä siis, jossa on mukana porkkanaöljyä. Katsotaan miten tää toimii ja mitä se tekee. Kirjoitan mahdollisesti Nurmen tuotteesta tarkempaa pohdintaa vielä.

Luonnonkosme Kivviltä tuli otettua mukaan hyväksi todettu mieto geeliputsari. Pienessä pullossa oleva litku on kasvovettä ja tarkalleen ottaen Naturativin sellaista. Kosteusvoiteeksi otin mukaan Laveran for menin. Ihan sitä syystä, että siinä on aloe incissä toisena ja järkeilin, että se vois olla hyvä vaihtoehto auringon raastamalle iholle. Ja mä unohdin seerumit ja sy-voiteet kotiin! No voi ei :D Haha.. Kyllähän tässä nyt viikon pärjää ilmankin, mutta silti ennenkuulumatonta. Olen kosmen suhteen yleensä niin tarkka ja huolellinen. Mä unohdin myös kaikki shortsit ja uikkarit kotiin :D  Eli mulla on ollut oikein kunnon aivokooma päällä laukkua pakatessa ^_^

Kuvaan pääsi mukaan kreetalainen öttiäinen :)



Calvin Kleinin tämän vuoden lanseeraus Eternity Summer tuoksahtelee ihollani tällä reissulla. Mä en muista tämän tuoksunuotteja. Ainakin tässä oli kookosvesi yhtenä nuottina. Tämä on aivan mahtava tuoksu, johon oon ihastunut. Maskuliininen ja hieman "tummahko" tuoksu. Mä oon tätä tuoksua miettinyt ja mä saan tästä jonkun tuoksumuiston, mutta en ole viikkojenkaan aikana keksinyt mikä se on, mihin tämän yhdistän. Palaan tähänkin mahtituoksuun ehkäpä vielä tarkemmin.

Pahoittelut kuvien vähyydestä. Täällä on niin uskomattoman kehno nettiyhteys, että menee ikä ja terveys (ja mielenterveys). Vähemmillä kuvilla mä voin ehkä saada jopa tämän postauksen tuutattua ulos. Mun teki mieli jo tänä aamuna heittää läppäri uima-altaaseen, kun en meinannut millään saada postausta julkaistua. Ai miten niin mulla on huonot hermot ^_^ Ja pahoittelen myös kun kommentteihin vastaaminen on olematonta. Sekin on nettiyhteydestä johtuen ihan megavaikeaa juuri nyt.


Onko Kreeta teille tuttu paikka?

6 kommenttia:

  1. Öttiläinen suorastaan sointuu pullon väriin. :D Hyvää kuvausrekvisiittaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Joo mä olin heti sillai et öttiäinen on kuvan paras juttu :D Mä olin ottanut jo aiemmin tästä tuoksusta kivat kuvat, mutta jotenkin tuli fiilis, että pakko ottaa täällä uudet ^_^

      Poista
  2. Suomalaisilla on Kreikan suhteen varmaan läpi lähes koko kansakunnan sellainen "täältä olen oikeasti kotoisin ja tänne aina palaan" -fiilis. Suomalaisten Kreikka-matkailulla on vuosikymmenten perinteet ja suomalaisia on mm. Rodoksen saarella naimisissakin ihan ällistyttävä määrä.

    Mä oon käynyt Kreetalla jokusen kerran eri puolilla ja ollaan kierretty autolla saaren ympäri ja vielä läpikin Samarian rotkoa myötäillen. Kerran saatiin Afrikan puolelta niskaamme niin hurja hiekkamyrsky, että auto piti pysäyttää kun ei eteensä nähnyt ja koko maisema meni yön pimeäksi keskellä kirkasta ja alun perin aurinkoista päivää. Sitten alkoi vielä sataa veden ja hiekan seosta. Melkoisen mieleenpainuva kokemus. Ja kun palattiin hotellille, siivooja oli jättänyt ikkunan auki koko päiväksi, joten siitä vaan illan puhteiksi hiekkalinnoja rakentamaan :D

    Kreeta on pienen maan kokoinen saari, joten nähtävää riittää moneen reissuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau! Toi hiekkamyrskykokemus on varmasti ollut aika huikea :) Mullakin oli tosi kiva matka, ja mä olen ihan varma, että palaan Kreetalle. Tosi ihastuttava saari ja siellä on kyllä varmasti vielä paljon koettavaa ja nähtävää. Itäinen puoli saaresta täytyy tsekata ja Vai beach on yksi paikka jossa haluan myös käydä :)

      Poista
  3. Kreikan saaret, tai no Rhodos (3 visiittiä) ja Kreeta (kerran käyneenä) ovat olleet aikoinaan lempparikohteitani :) Itse olen aika ujohko/varautunut uusien ihmisten kanssa enkä oikein hallitse rentoa höpöttelyä ulkomailla, mutta mitä pidempään lomailee, sitä helpommaksi se yleensä tulee, varsinkun kun muualla ihmiset ottavat mielellään "kontaktia".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kyllä käy rento höpöttely suhteellisen helposti, mutta toisaalta siinä on juurikin tuo että paikalliset mielellään juttelevatkin. Siellä ei olla niin hiljaisia ja juroja kuten Suomessa :) Tietysti tulee niitäkin kiusallisia tilanteita, että vastapuolen englaninkielen aksentti on niin vaikeasti ymmärrettävää että jutustelusta ei tulee mitään :D

      Poista

Kommentoi, kysy, utele :)