keskiviikko 21. helmikuuta 2024

Mielikuvilla markkinointi kosmetiikassa

 


Kuten tiedetään, kosmetiikkaa markkinoidaan aivan erityisesti mielikuvilla ja kaikenlaisilla lupauksilla. Toisinaan lupaukset ovat täysin vailla todellisuusperää ja mielikuvilla markkinointi tahallaan harhaanjohtavaa. Välillä markkinoinnissa suorastaan valehdellaan räikeästi. Kirjoittelin tähän juttuun aiheesta muutamia esimerkkejä, jotka ovat itseäni ärsyttäneet.


Kuva: Bulldogskincare.com


Ainesosista jopa 97% luonnollista alkuperää


Tätä kyseistä markkinoinlausetta näkyy nykyään yllättävän monella merkillä. Luonnollisuus ja puhtaus on edelleen kasvava trendi ja sitä haluaa tietysti kaikki hyödyntää. Luonnollisuuden korostaminen kuuluu erityisesti luonnonkosmetiikan markkinointiin, mutta sitä ovat keksineet hyödyntää muutkin tahot.

Esimerkki: Ihonhoitotuote, jonka pohja on 95% vettä ja loput saattavat olla vaikka muovijohdannaisia, silikoneja tai muuta vastaavaa. Tuotteessa silti korostetaan ainesosien olevan luonnollista alkuperää niinkin suuri prosentti, koska tuotteen sisältämä vesi on luonnollista alkuperää. Tässä ei periaatteessa edes tehdä mitään väärää, mutta varmasti markkinoijalla on tiedossa että merkintä voi antaa harhaanjohtavan vaikutelman esimerkiksi tuotteen olevan luonnonkosmetiikkaa. Mielestäni kyseessä on eräänlainen kikkailu, mikä itseäni henkilökohtaisesti ärsyttää suunnattomasti. 



Vartaloa muokkaavaa / hoikentava


Selluliittivoiteita ja rasvaa polttavia tököttejä on ollut markkinoilla iät ja ajat. Varsinkin tämä genre jos mikä on kyseenalainen. Tuotteita markkinoidaan milloin milläkin tieteellisen kuuloisella ainesosalla ja mukana on toimivan kuuloiset erikoishierontaohjeet tuotteen levittämiseen. Näihin lisätään usein esimerkiksi jotain mentolia tai muuta kihelmöivän tunteen antavaa ainesosaa. Markkinointitekstissä saattaakin lukea "Saatat tuntea kihelmöintiä tai kevyttä nipistelyä tuotetta käyttäessä. Tämä on merkki että tuote  toimii". Ilman muuta kuluttaja kokee kihelmöinnin yhtä kuin tehokkuutena, koska eihän ne tavalliset body lotionit edes tunnu missään. 

Myös maininta "vähentää selluliitin näkyvyyttä" on monitulkintainen. Tuote ei siis oikeasti lupaakaan poistaa selluliittia, mutta vähentää näkyvyyttä. Mitä se siis tarkoittaa? Koostumuksesta voi löytyä esimerkiksi ihon pintaa turvottavia ainesosia. Hieman turvonnut iho tuntuu ja näyttää väliaikaisesti sileämmältä ja samalla muhkurat ja muut epätasaisuudet eivät ehkä näy niin selkeästi. 

Body Sculpting suomentuu vartaloa muotoileva, ja näitä lausahduksia näkee myös tuotelupausten yhteydessä. Aika hurja väittämä, että mikään voide voisi muotoilla vartaloa. Miten ihmeessä se voisi olla mahdollista? Monet brändit lupailevat tuotteen myös poistavan rasvasoluja. Väitän, että saa kyllä hautaan asti nahkaansa voidella, ja silti yksikään rasvasolu ei ole poistunut ainakaan kyseisten voiteiden ansiosta. Näissä tuotteissa voi olla myös kuvituksena vartalofiguuri, joka "kutistuu" tiimalasin muotoon. Jopa itse tuotepakkaus saattaa olla tiimalasin muotoa muistuttava, joka luo alitajuntaan visioita hoikistumisesta tai kapeutumisesta.


Twiggy poseerasi Olayn silmänympärysvoiteen mallikasvona. Tästäkin nousi kohu ja kuva kertoo miksi. Mainoskuvaa varten Twiggyn silmänympärysiho oli rankasti photoshopattu. Hyvin kyseenalaista mainontaa. Kuva: Saronsheeraji.weebly.com 


Poistaa tummat silmänaluset ja silmäpussit


Tähän väittämään törmää lähestulkoon jokaisessa silmänympärysiholle suunnatussa tuotteessa. On totta, että tietyillä kosmetiikan raaka-aineilla voi vaikuttaa esim. tummuuteen, pois lukien rakenteelliset syyt. Mutta markkinoilla on niin monia tuotteita tässä kategoriassa, joiden kohdalla ei olisi minkäänlaisia perusteita tällaiselle tuotelupaukselle. Vastaan on tullut esim. silmänympärysvoide jonka formula on lähestulkoon yhtä identtinen kuin apteekin perusvoide. Vettä, emulgaattoria, mineraaliöljyä ja säilöntäainetta. Ei siis mitään ainesosaa, jolla olisi mitään potentiaalia vaikuttaa silmänympärysihon tummuuteen. Voisi siis sanoa, että täysin valheellinen väittämä. Silmänympärystuote mielletään jo itsessään erikoistuotteeksi, joka on targetoitu juuri sille kyseiselle alueelle. Tätäkin osataan hyödyntää myynnin puolesta. Toisinaan on niin, että saman tuotesarjan kasvoille suunnattu voide löytyy myös sarjan silmänympärysvoiteesta. Toki laimennettuna versiona ja samalla kalliimmalla hinnalla, koska silmänympärystuote on yleensä 15ml pakkauksessa. 

Olen joskus vuosia sitten saanut erään merkin maahantuojalta kysymyksen halustani testata silmänympärysvoidetta. Maahantuoja lupasi tietysti vaatimattomasti tuotteen poistavan tummat silmänaluset. Ei siis edes hälventävän tai vaalentavan, mutta poistavan. Se oli kova lupaus. Ja siis jos joku jäi miettimään: Se ei poistanut tummia silmänalusiani.



Roc on mainostanut CompleteLift voidetta melko kyseenalaisilla väittämillä. Kävi lopulta ilmi, että lupauksille ei ollutkaan antaa tieteellisiä perusteita, mutta kylläkin ympäripyöreitä selityksiä voiteen tehosta."Voiteen käyttö antaa mitattavissa olevan kohotuksen" Oli väittämä, mutta purkista löytyi myös pieni präntti "ei kohota fyysisesti". Siis mitä? 😃 Kuva: Independent.co.uk 


Lifting/ Kohottava vaikutus


Anti-age-sanastosta korvaani on aina särähtänyt aivan erityisesti lifting. Tämä suomentuu nostava tai kohottava, joka luo mielikuvaa ultimate-tehosta. Tämäkin, kohottava vaikutus- lupaus on mielestäni erittäin kyseenalainen. En usko, että mikään voide voisi konkreettisesti saada ihoa kohoamaan. Jos näin olisi, hiusrajassa olisi luultavasti näkyvissä jonkinlainen ihopoimu kohoamisen seurauksena. Tämän voi todeta jokainen ihan itse peilin edessä. Jos naamaansa sormilla kohottaa ylöspäin, näkyville tulee ihopoimuja. Tietääkseni kosmetiikalla ei kuitenkaan voi haihduttaa pois näitä ylimääräisiä ihopoimuja, joita liftaava voide automaattisesti aiheuttaisi? Ihmettelen, miksi on edelleen sallittua markkinoida kosmetiikkaa tällaisella väittämällä. 

Samalla brändillä saatta olla myös eri linjoja 35-vuotiaille, 55- vuotialle ja 65+ linja. Tuleeko muille heti mielikuva, että ensimmäinen on tehokas, toinen tehokkaampi ja kolmas linja se tehokkain? 😄 65+ linjaa voidaan tietysti markkinoida esimerkiksi "voimakkaasti kohottava vaikutus" väittämillä. Huoh.



Kuva: Impag.ch


Kemikaaliton kosmetiikka / Ei sisällä sitä ja tätä


Joskus tuotteissa voi nähdä iskulauseena chemical-free ilmauksen. Kyseisen putelin sisältö ei siis sisältäisi lainkaan kemikaaleja. Sellaistahan ei ole olemassakaan, kuin kemikaaliton kosmetiikka. Tässäkin on takana juuri tuo mielikuvien luominen kuluttajan päähän. Yleisesti sanalla kemikaali on ehkä hieman negatiivinen kaiku. Kemikaalista saattaa tulla mielleyhtymä johonkin epämääräisen myrkylliseen, labravalmisteiseen yhdisteeseen. Siispä kemikaaliton luo helposti jo alitajuisen mielleyhtymän turvalliseen, puhtaaseen (clean-beauty) tuotteeseen. Ovelaa ja todella toimivaa. Keskustelufoorumeiltakin voi bongata ihmisiä kyselemässä tuotesuosituksia, kun ei haluta mitään kemikaaleja laittaa iholle. Tämän aiheen voi kuitata seuraavalla: Ihan tavallinen vesikin on kemikaali. Ei siis lähtökohtaisesti välttämättä ymmärretä, mitä kemikaali lopulta tarkoittaa. Ja juuri tähän markkinoijat luottavat.

Oikeastaan tähän samaan genreen menee myös markkinointistrategia, joka listaa pitkän rimpsun tuotteisiinsa, mitä ne eivät sisällä. Sinnehän on parhaimmillaan lueteltu toista kymmentä enemmän tai vähemmän erikoisen kuuloista ainesosaa, mitä kyseinen tuote ei sisällä. Tämä paukuttaa tehokkaasti kuluttajan takaraivoon faktaa siitä, että tuote on varmasti turvallinen käyttää kun näin monta (haitallista?) eri ainetta on jätetty pois. Siitäkin huolimatta, että kuluttaja ei varmaan tiedä puoliakaan kyseisistä ainesosista, mitä ne oikeastaan edes ovat.


Korostetaan jotain ainesosaa


Jotkin ainesosat nousevat aika ajoin isompaan valokeilaan ja niitä hehkutetaan joka paikassa. Tässäkin on hyvä markkinarako, missä voi vähän harrastaa vilunkipeliä. Otetaan esimerkkinä ruusunmarjaöljy. Tästä öljystä nousi aikoinaan jonkinasteinen buumi. Brändi X lanseeraa kasvöljyn, jonka korostetaan sisältävän ruusunmarjaöljyä. Tuotepakkauksessa voi olla vielä ruusunamarjan kuva, joka tehostaa tietynlaista mielikuvaa tuotteesta. Todellisuus voi kuitenkin olla, että sisältö on 99,5% halpoja mineraaliöljyjä ja koko putelin sisällössä on vain tippa ruusunmarjaöljyä. 

Näihin tapauksiin törmää usein. Erityisen härskiä on sisällyttää ainesosa suoraan tuotenimeen. Esim. ruusunmarjaöljyseerumi. Tämä antaa helposti mielikuvan tuotteen sisällön olevan ainakin enimmäkseen ruusunmarjaöljyä jo nimen perusteella, vaikka sitä olisikin vain tippa lopullisessa tuotteessa. Markkinoilla on paljon tuotteita, joihin on laitettu trendikästä ainesosaa vain nimeksi. Näin brändi voi sallitusti mainostaa tuotteensa sisältävän sitä ja tätä vaikka kyseistä ainetta olisi tuotteessa aivan olematon määrä. Ai että, miten ärsyttävää 😁


Kuva: Amazon.co.uk



Testihenkilöiden kokemukset


Kosmetiikkaa markkinoidaan tietysti myös aitojen testihenkilöiden kokemuksilla. X määrä henkilöitä on käyttänyt tuotetta X esimerkiksi 4 viikon ajan. Prosenttiluvut on  kirjoitettu isolla miten 80% testihenkilöistä kokivat kasvojen olevan kiinteämmät. 86% koki ihon sävyn parantuneen ja 75% koki ryppyjen madaltuneen. Korkeat prosenttiluvut luovat heti mielikuvaa tuotteesta, joka on tehokas. Myös oikeiden testihenkilöiden kertomat kokemukset vakuuttavat. Prosenttiluvuin ilmoitetut tulokset saattavat myös helposti hämätä kuluttajaa. Madaltuivatko rypyt siis itsessään 75% vai madaltuivatko rypyt 75%:lla testaajista?

Jossain sitten hyvin pienellä präntillä lukee se oleellinen seikka: "Itsearviointi". Todellisuudessa ei siis ole tehty mitään valvottuja tieteellisiä mittauksia tai tutkimuksia, mitä iholle oikeasti tapahtui testijakson aikana. On aiheellista kyseenalaistaa, mikä painoarvo on lopulta maallikon itsearvioinnilla? Itsearviointi kuitenkin tapahtuu aika pitkälti fiilispohjalta.

Näihin törmää myös usein iltapäivälehtien kosmetiikka-arvioinneissa. Tuotetestaaja kertoo "Tuntuu kuin tämä olisi ehkä hieman silottanut juonteita, mutta en ole kyllä ihan varma". Niinpä niin 😄





tiistai 20. helmikuuta 2024

Eveline Cosmetics - Edullinen pikakaunistaja


 Sisältää mainoslinkkejä.



Jälleen yksi lempiaiheistani kosmetiikassa: Hapot. Erilaisia kemiallisesti kuorivia happoja ihonhoidossa hyödyntämällä ihon tekstuuriin ja yleiskuntoon voi saada pikaisestikin positiivista muutosta. 




Esittelyyn pääsee puolalainen Eveline Cosmetics:n Glycolic Acid 15% Peel Shot. Eveline Cosmetics saattaa olla monelle tuttu brändi. Eveline Cosmetics edustaa hintatasoltaan budjettikosmetiikkaa ja tuotteita löytyy ainakin Kärkkäiseltä, Tokmannilta sekä joistain verkkokaupoista. Omaan makuuni brändin ihonhoitotuotteet ovat hieman "niin ja näin". Tuotteet ovat sisällöltään aika pitkälti teknisiä raaka-aineita (ei ihonhoidollisia ominaisuuksia), mineraaliöljyjä ja silikoneja höystettynä vaikuttavilla aktiiviaineilla. 

Eveline Cosmeticsin laajasta valikoimasta löytyy mm. Retinolituote, joka ei sisällä lainkaan retinolia, sekä silmänympärysvoide aivan "turhalla" SPF8 suojakertoimella 😃 Mulle tämä brändi ei ehkä näyttäydy kovin uskottavana. Toisaalta sitten brändiltä löytyy edullinen C-vitamiinituote, johon on valittu yksi stabiileimmista C-vitamiinijohdannaisista (Ascorbyl Tetraisopalmitate) korkeahkolla pitoisuudella.

Eveline Cosmetics Glycolic Acid 15% Peel Shot oli mielestäni aika kiva löytö. Happopitoisuus on tässä melko korkea, eikä siten sovellu päivittäiseen käyttöön. Kai tälle voisi antaa myös tittelin pikakaunistaja.




INCI: Aqua (Water),Glycolic Acid,Sodium Hydroxide,Aloe Barbadensis Leaf Juice,Pentylene Glycol,1,2-Hexanediol,Mandelic Acid,Gluconolactone,Hyaluronic Acid,Salicylic Acid,Lactic Acid,Citric Acid,Malic Acid,Hydrolyzed Glycosaminoglycans,Calcium Gluconate,Hydroxyethylcellulose,Glycerin,Hydroxyacetophenone,Sodium Benzoate,Disodium Phosphate,Polysorbate 60,Sodium Phosphate


Pipettipulloon pakattu Peel Shot on koostumukseltaan semipaksua, helposti levittyvää geeliä. Tuote on hajusteeton.

15% glykolihappopitoisuutensa lisäksi tässä on mukana muitakin happoja. AHA-happoja edustavat manteli-, maito-, sitruuna- ja omenahappo. PHA-happoa on glukonolaktonin muodossa ja vieläpä salisyylihappoakin (BHA). Aloe vera rauhoittaa ihoa ja hyaluronihappo sitoo kosteutta. Happokategoriansa puolesta tämä vaikuttaa ihon eri kerroksissa.

Vaikutusaika on 5 minuuttia, jonka jälkeen tuote huuhdellaan pois vedellä. Nämä on näitä instant effect tuotteita joista tykkään. Iho on käytön jälkeen selvästi kirkkaampi ja selkeästi sileämpi. Järkevä käyttötiheys tälle voisi olla kerran viikossa, enintään kaksi. Liian usein käytettynä saattaa ärsyttää ja kuivattaa ihoa, joka ei tietysti ole toivottavaa. Aurinkosuojan käyttö tulisi ehdottomasti muistaa happokuorintojen yhteydessä (ja muutenkin). 

Ostin omani jo viimevuoden puolella Minimanista ja hintaa taisi olla 6,40€/30ml. Verkkokauppoja: Notino (7€/30ml) ja Kosmos Beauty Lab (6,50€/30ml)



Onko Eveline Cosmetics tuttu?





perjantai 16. helmikuuta 2024

Julkkisten erikoiset kauneushoidot

 

Aika ajoin  amerikkalaisista viihdejulkaisuista saa ihmetellen lukea julkkisten outoja juttuja. Näitähän ovat mm. älyttömät vaatimukset hotellihuoneisiin (tai koko hotellin varaaminen omaan käyttöön). Tähtitieteellisen hintaisissa kodeissa on oltava mielellään myös 10 kylppäriä, koska vähemmällä ei mitenkään voi pärjätä. Tietysti myös kodin ilmankostutin on oltava paras mahdollinen 2 miljoonan dollarin hinnallaan,näin siis Celine Dionilla. Eipä siinä, Jennifer Lopezin WC-pytyn istuimen kerrotaan olevan koristeltu mm. helmillä, timanteilla ja safiireilla. Miten tuleekaan sellainen olo, että liika raha ei ole ihmiselle hyväksi? 😃


Mutta entä ne julkkisten kauneushoidot ja ihonhoitorituaalit? Mikä on parasta mitä rahalla saa? Hollywoodissahan ei ole tapana huudella ääneen mistään plastiikkakirurgin tekemistä "pikku korjauksista". Erikoisen nuorekas ulkonäkö perustellaan mieluummin mitä erikoisemmilla selityksillä. Kuten happiteltoissa nukkumisella, yhden ainesosan ruokavaliolla, juomalla litratolkulla vettä tai stressin välttelyllä. Ja kaikkihan toki uskovat nämä selitykset. Tässäpä siis seuraavaksi muutamien julkkisten kauneusniksejä.



Kuva: usmagazine.com


Hailey Baldwin - Verta kosteusvoiteessa💉


Hailey Baldwin luottaa ihonhoidossaan Barbara Sturmin MC1- voiteeseen. Sturmin hoidoissa asiakkaalta otetaan verta, josta sitten erotellaan plasma. Jäljelle jäänyt plasma sitten sekoitetaan MC1- voiteeseen. Väitetty teho perustuu ilmeisesti verisolujen tuottamiin proteiineihin, jotka hoitavat ihoa ennennäkemättömällä tavalla. 

Verivoide kuulostaa vähintäänkin tieteelliseltä ja tavallaan uskottavaltakin. Purkillinen tällaista juuri sinulle tehtyä anti-age kreemiä kustantaa 1 400 dollaria. Auts.



Olivia Munn - Anti-age pottuja🥔


Olivia Munnin muuttunut ulkonäkö herätti ihmetystä ja tuttuun tapaan julkkiksilla on aina joku harmiton selitys tapahtuneelle. Ja niinpä Olivia tiesi kertoa, että hänen kauneutensa salaisuutena ovat... Japanilaiset perunat! Kyllä, luit oikein. Japanilaiset perunat kun kuulemma sisältävät niin paljon hyaluronihappoa, että ne laittavat koko naamataulun uusiksi. 

En jaksanut edes googlettaa japanilaisten perunoiden hintaa. Ihan oikeasti nyt 🤣



Nicole Kidman - Karpalomehulla punapääksi🧃


Nicole Kidman tunnetaan punaisista hiuksistaan. Ja nyt hän sen paljastaa, mikä niiden upean sävyn takana on. Se on kuulkaas karpalomehu. Nicole huljuttelee tukkaansa karpalomehulla, joka korostaa upeasti punertavaa säihkettä. 

Just joo. En usko sekuntiakaan tähän karpalohöpötykseen. Varmaan tälläkin hetkellä Nicole istuu kampaajalla ottamassa niitä kaikkein arvokkaimpia hiushoitoja. 



Kuva: Getsoon.com



Demi Moore - "Iilimadot ovat kauneuteni salaisuus"🐛


Demi Moore harrastaa iilimatohoitoja. Näiden iilimatohoitojen kerrotaan antavan detox-vaikutuksen vereen. Ja koska pikkumatoset ovat imeneet Demin verestä myrkyt pois, hän vain nuorenee. Vai niin.

61-vuotias Demi näyttää kieltämättä ikäistään nuoremmalta. Iilimatojen ansiostako vain? hieman epäilen. Matohoidon hinta vaihtelee parista satasesta useampaan tonniin. Demin hoidot lienee sieltä kalleimmasta päästä.



Catherine Zeta-Jones - Kaljaa kutreille 🍻


Catherinen kauneusjutut eivät kuulosta ollenkaan älyttömiltä. Hän hoitaa hiuspehkoansa yhdistämällä olutta ja hunajaa. Oluthuuhtelua hiuksiin on käytetty iät ajat. Sen sanotaan vahvistavan hiuksia ja stimuloivan hiusten kasvua. Catherine valittelee, että hiukset eivät haise miellyttävälle kyseisen hoidon jäljiltä. Noh, kaljainen tukka tuskin hyvälle haisee.

Hunajaa ja olutta saa halvalla. Mutta tahtoisinpa tietää, mitä diipadaapa-erikois-luomulaatua Catherinen käyttämät hunaja ja olut ovat. Hunaja on tuotettu vain kerran keskiyöllä kukkivasta harvinaisesta kukasta ja olutkin on niin kallista vuosikertaa, että köyhä voi vain haaveilla? Emme saa ehkä koskaan tietää.



Gwyneth Paltrow - Pistäkää parastanne, mehiläiset 🐝


Gwyneth hoitaa hipiäänsä hieman erikoisella tavalla. Kivulias hoito on käytännössä mehiläisen pistoja ihoon. Jutun juoni tässä on mehiläisen myrkky, joka vaikuttaa positiivisesti ihotulehduksiin ja arpiin. Toki sivuvaikutuksena voi tulla anafylaktinen shokki tai aivohalvaus, mutta mitäpä sitä ei tekisi kauneutensa eteen. Hoito maksaa noin 200 dollaria.

Kuulostaa aivan kauhuelokuvalta. Tätä hoitoa en mehiläiskammoisena edes harkitsisi. No thanks.



Teri Hatcher - Punkkukylpy🍷


Siinä missä me tavikset joudutaan tyytymään vesikylpyihin, Teri tykkää lillua punaviinissä. Teri harrastaa tätä kuulemma useinkin, että kaataa viinipullon kylpyveteen. Jäin miettimään että kaataako hän useammankin vinkkupullon ammeeseen? Terin viinit ei taida myöskään olla vitosen kyykkyviinejä. 

Teri luottaa punaviinin sisältämien antioksidanttien ja muiden ravinteiden hoitavaan voimaan. Niin, ettäs tiedätte. 



Kuva: Vogue.fr


Madonna - Kuppaamalla kuolemattomaksi, rullaamalla kiinteäksi 🥌


Madonna luottaa kuppauksen voimaan. Se kuulemma stimuloi verenkiertoa ja vie selluliititkin mennessään. Naamaansa Madonna tykkää rullata oman ihonhoitolinjansa, metallikuulia sisältävällä välineellä. Madde kertoo, että rullaamalla se leukalinja pysyy kiinteänä, eikä lerpahda.

Yeah, keep on rolling baby. Mutta mitä muuta sisältyy Madonnan kauneudenhoitoon? Näin nihkeät paljastukset eivät riitä! Madonnan höpö-rolleri maksaa 200 dollaria.



Victoria Beckham - Linnunkakkahoito💩


Ex-spaissari Victoria luottaa Geisha kasvohoitoon. Geisha kasvohoito kuulostaa nimen perusteella siltä, että voisin kokeilla. Se on varmaan jotain jännää ja eksoottista? On todellakin. Tämä kyseinen kasvohoito sisältää satakielen ulostetta. Juuri näin. Ja ilmeisesti mikä tahansa pulunläjä ei käy. Sen pitää olla juuri satakielen tuotosta. Hoito tasapainottaa ja kirkastaa ihonsävyä. C-vitamiinikin toimisi samoin, mutta Victoria tahtoo tehdä sen näin.

Siivekkään pökäleeseen perustuva kasvohoito maksaa n.200 dollaria. Ei ihan ruokoton hinta, mutta kehtaisiko sitä enempää pyytääkään näin p***sta kasvohoidosta? Maksaisitko sinä?



Jennifer Lopez - Istukka- vai Instagram-filtteri?🤳


Jennifer Lopez on lanseerannut oman ihonhoitosarjan useiden muiden julkkisten tavoin. JLo käyttää tietysti vain omia tuotteitaan, koska ne ovat parhaita. Tämän lisäksi hän käy kaksi kertaa viikossa kasvohoidossa, jonka tehoaineena käytetään ihmisen istukkaa. Ällöttävän kuuloiset hoidot kustantaa Jenniferille tonnin viikossa. 

Jennifer kärähti tässä taannoin nuorennusfiltterin käytöstä instagramvideolla, jossa hän hehkutti upeaa ihoaan. Ilmeisesti oma ihonhoitosarja ja istukkahoidot eivät tuota haluttua tulosta?



Kuva: People.com


Oprah Winfrey - Esinahassa sen salaisuus🍌


Tätä(kään) juttua en keksi päästäni. Oprah Winfrey kertoo lempivoiteensa sisältävän ihmisen esinahkaa. Voiteen kehittänyt SkinMedica kertoo esinahan fibroblastien silottavan juonteita ja ryppyjä, sekä tasoittavat ihonsävyä ja tekstuuria. Oprah on kertoman mukaan voiteesta niin tohkeissaan, että suosittelee sitä mennen tullen ystävilleen ja faneilleen. Juttu kuulostaa vähintään aprillipilalta, mutta se ei ole sitä. Tässähän oppii kaikkea uutta 😅

Ottaen huomioon, että Oprah lukeutuu maailman varakkaimpiin ihmisiin, hän tyytyy vain vajaa 200 dollaria maksavaan kikulinahkavoiteeseen. Voisiko tämä siis olla se ikuisen nuoruuden lähde?


Kaikkien näiden kummallisuuksien jälkeen jäin kyllä miettimään sitä Celine Dionin ilmankostuttimen hintaa. Celinella on aivan liikaa rahaa, aivan liikaa...💸